Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
17.1.2020, Jan Vítek, aktualita
Nemilá zpráva pro natěšené zákazníky přichází od vývojářského studia CD Projekt Red, které ohlásilo, že očekávaný titul Cyberpunk 2077 nepřijde na trh na jaře, jak bylo původně slíbeno, ale o několik měsíců později. 
kyo (2) | 17.1.202018:34
Proč jen GFRTX ? Věřím, že v té době bude připravený raytracing i pro Radeony. Dost možná se odložení týká i tohoto faktu. Doom Eternity byl taky odložený ­(o rok­) a teď, když se Vulkan naučil raytracing má vyjít. Neříkám, že se čekalo jen na raytracing, ale asi taky.
Odpovědět1  3
mareknr (269) | 19.1.20208:39
Nie je žiadny RayTracing pre GeForce a RayTracing pre Radeony. V tej hre bude určite RT zapracovaný cez DXR ­(ako aj u všetkých ostatných doteraz­) a keď budú mať podporu DXR aj Radeony v dostatočnom predstihu, tak bude hra vyladena aj na nich. Ľudia neverte bludom, ktoré šíria takí ako Stach. RTX nie je žiadne na kolene zbuchane riešenie od NV na akceleráciu RT. Je to HW podpora na akceleráciu RT, ku ktorej sa bude pristupovať štandardizovaným rozhraním ako je DXR alebo rozšírenia pre Vulkán ­(ktoré inak tiež pripravila NV, Vulkán sa podporu pre RT nenaučil z ničoho nic­).
Odpovědět1  2
kyo (2) | 19.1.202010:19
Podle toho, co píšeš, by tedy v okamžiku, kdy vyjde raytracing hw od AMD+ovladače měly hry, co raytracingové efekty podporují už nyní, běhat i na Radeonech, jelikož implementace je transparetní. Tak to myslíš ?
Odpovědět0  0
mareknr (269) | 19.1.202011:00
Také jednoduché to nie je. Aktuálne neexistujú GPU od AMD s podporou DXR, takže hry využívajúce toto API sa optimalizujú na Turing. A ja netuším ako bude vyzerať implementácia tohto rozhrania zo strany AMD. Takže čo pôjde alebo nepôjde sa teraz nedá povedať. Každopádne by to nemal byť problém keďže NV cez SW vrstvu DXR v ovládačoch doplnila jeho podporu aj pre Pascal grafiky, ktoré DXR nemajú zimplementovany na HW úrovni. Keby malo AMD zimplementovanu svoju časť v ovládačoch, išlo by to aj na ich grafikách rovnako ako na Pascaloch. Fakt je proste ten, že NVIDIA nemá nejaké svoje vlastné API na RT, ale normálne využíva štandard v podobe DXR resp. tomu zodpovedajúce rozšírenia Vulkánu. Keď bude mať taký HW aj AMD, budú sa hry optimalizovať aj na ne. NV proste AMD predbehla v tomto zhruba o 2 roky.
Odpovědět1  1
Jardadoma (1548) | 17.1.202015:31
Upřímně, nečekám od toho žádnou převratnou hru. Ale třeba mile překvapí.
Odpovědět2  6
peteb (364) | 19.1.202011:39
Naštěstí si nedávným narovnáním vztahu s Andrejem Sapkowskim usnadnili možnost návratu do Wïtcher universa. Snad je případný ­(ne­)úspěch CP2077 nevyčerpá natolik, že by jim na to nezbyly síly. Se seriálem Netflixu produkujícím další potenciální zákazníky by byla škoda toho nevyužít.
Odpovědět2  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.